Co to jest SEO i jak działa SEO?
Cześć! Jak tu trafiłeś? Musiałeś szukać sposobu, w jaki działa optymalizacja wyszukiwarek (SEO) lub czegoś ściśle związanego. Niezależnie od tego, czy korzystałeś z Google, Bing, Yahoo lub innych środków, aby wylądować tutaj na tej stronie, cieszę się, że tu jesteś.
Na pewno nie trafiłeś na tę stronę przez przypadek.
Wyszukiwarka, której użyłeś, nie wybrała tej strony z nieba i nie wysłała cię tutaj, mając nadzieję, że odpowie na to, jak działa optymalizacja wyszukiwarek. W rzeczywistości użył bardzo złożonego algorytmu, aby ustalić, która z ponad 21 milionów stron zaindeksowanych na temat SEO byłaby najbardziej odpowiednia do przedstawienia w nadziei jak najlepszej odpowiedzi na twoje pytanie.
Wyszukiwarki wiedzą, że konsekwentnie dostarczając trafne wyniki wyszukiwania wysokiej jakości, zaczną zdobywać zaufanie i, mając nadzieję, będą jedyną wyszukiwarką, jakiej kiedykolwiek potrzebujesz. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działa SEO, czytaj dalej.
Co to jest SEO i jak działa SEO?
SEO oznacza optymalizację wyszukiwarek, czyli cyfrową strategię marketingową, która koncentruje się na obecności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach takich jak Google. Kiedy rozumiesz, jak działa SEO, możesz zastosować różne taktyki, aby zwiększyć swoją widoczność (lub wysoką pozycję) w wynikach wyszukiwania.
Taktyki SEO można podzielić na dwa segmenty:
- SEO na stronie: Wszystkie strategie SEO na stronie mają miejsce w Twojej witrynie.
- Off-page SEO: Wszystkie strategie SEO poza stroną mają miejsce w Twojej witrynie.
SEO na stronie i poza nią ma na celu uczynienie Twojej witryny bardziej przyjazną, a także godną zaufania, dla użytkowników i wyszukiwarek. Gdy roboty wyszukiwarek zobaczą, jak przyjazna jest twoja strona internetowa dla nich i użytkowników, zwiększa to szanse, że twoja strona będzie dobrze pozycjonowana dla różnych wyszukiwań.
Załóżmy na przykład, że masz dwie witryny: Witrynę A i Witrynę B.
Witryna A nie jest responsywna, co oznacza, że użytkownicy tabletów lub smartfonów będą mieli trudności z nawigacją i korzystaniem z witryny. Jednak witryna B jest responsywna, co oznacza lepsze wrażenia dla użytkowników tabletów, smartfonów i komputerów stacjonarnych.
W przypadku wyszukiwarek łatwo jest zdecydować, która witryna jest bardziej przyjazna: Witryna A.
Oczywiście sposób działania wyszukiwarek jest nieco bardziej skomplikowany. Obecnie wyszukiwarki używają ponad 200 różnych czynników do generowania wyników wyszukiwania, co oznacza, że wiele różnych elementów wpływa na Twoje miejsce w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego wyszukiwarki dbają o SEO?
Dlaczego wyszukiwarka dba o to czy używasz jej czy innej wyszukiwarki? W końcu nie płacisz im? Zgadza się, nie płacisz im… ale robi to ktoś inny! Odpowiedź na to pytanie brzmi: zależy im, ponieważ zarabiają na reklamach.
Strona, na którą jesteś dostarczany po wprowadzeniu zapytania, nazywa się stroną wyników wyszukiwania (inaczej SERP). SERP przedstawia ci tak zwane „bezpłatne wyniki”, a także „reklamy pay-per-click” (lub PPC). Na wyniki organiczne mają wpływ SEO, podczas gdy reklamy PPC są opłacane.
Nie możesz zapłacić Google ani żadnej wyszukiwarce za zajmowanie żadnej pozycji w bezpłatnych wynikach.
Jednak reklamy na stronie pokazują, w jaki sposób zarabiają. Im lepsze wyniki Ci przyniosą, tym większe prawdopodobieństwo, że Ty i inni ponownie skorzystacie z tej wyszukiwarki. Im więcej osób korzysta z wyszukiwarki, tym więcej reklam mogą wyświetlać i tym więcej pieniędzy mogą zarobić. Ma sens?
Po co dbać o SEO, jak działa SEO?
Internet naprawdę umieścił świat na wyciągnięcie ręki. Zwykle dzieli nas nie więcej niż kilka kliknięć od prawie wszystkich informacji, których moglibyśmy szukać. Gdy ludzie szukają informacji, usług, produktów itd., przechodzą do trybu online.
Spróbuj zapamiętać moment, w którym pomyślałeś: „Naprawdę powinienem sprawdzić, jak działa optymalizacja wyszukiwarek”.
Wiedziałeś dokładnie, co robić: wszedłeś do Internetu i szukałeś „jak działa SEO”.
Co wtedy zrobiłeś?
Jest szansa, że kliknąłeś jeden z pierwszych kilku wyników, nawet przypadkowo. Jeśli nie znalazłeś witryny spełniającej Twoje oczekiwania, prawdopodobnie kliknąłeś przycisk Wstecz i przewinąłeś stronę w dół, aż znalazłeś to, czego szukałeś.
Jeśli Twoja witryna nie jest odpowiednio zoptymalizowana, możesz bezpiecznie założyć, że pojawiasz się na pierwszej stronie tylko dla markowych zapytań wyszukiwania – chociaż w zależności od nazwy firmy może się to nie zdarzyć.
Oznacza to, że ludzie, którzy nie wiedzą, że istniejesz, ale szukają kogoś takiego jak ty, nigdy cię nie znajdą i nigdy nie będziesz mieć szansy powiedzieć im, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji.
Zgadza się: bez SEO tracisz potencjalnych klientów.
Dobra wiadomość jest taka, że naprawdę ułatwiasz zadanie swoim konkurentom dbającym o SEO. Szanse są takie, że polubią cię za nie podejmowanie walki.
Więc kogo to obchodzi, w jaki sposób wyszukiwarki dostarczają wyniki? Ciebie powinno!
Techniczne wyjaśnienie działania SEO
Teraz już wiesz, dlaczego wyszukiwarki tak ciężko pracują, aby zapewnić Ci świetne wyniki i dlaczego powinieneś dbać o SEO.
Wyszukiwarki mają pająki – nie przerażające, ale zautomatyzowane roboty.
Pająki te zbierają wszelkiego rodzaju informacje o Twojej witrynie i stronach, które ją tworzą. To pozwala im łatwo określić, kiedy ma wyświetlać Twoją witrynę. Zbierają takie elementy, jak szybkość strony, tagi tytułu, sygnały z mediów społecznościowych, wewnętrzne linki, linki zewnętrzne i tak dalej.
Przy ponad 200 czynnikach rankingowych używanych przez Google w algorytmie, jest wiele rzeczy do rozważenia i działań, które można podjąć, aby spróbować zoptymalizować witrynę. Istnieją zarówno czynniki rankingowe na stronie, jak i poza nią, które określają, jak dobrze twoja strona jest zoptymalizowana, a tym samym, jaką zajmuje pozycję.
Czynniki na stronie wyglądają dokładnie tak, jak brzmią: Rzeczy, które są na stronie. Obejmuje to tagi tytułowe, treść, szybkość witryny, adresy URL stron, tagi alt obrazu, wewnętrzne linki i inne. Tymczasem czynniki spoza strony są prawie w całości oparte na linkach do Twojej witryny z innych witryn.
Należy pamiętać, że te boty to zautomatyzowane programy komputerowe, a nie faktyczni ludzie.
Jak można sobie wyobrazić, oznacza to, że mają pewne ograniczenia.
Nie mogą uzyskać dostępu do witryny takiej jak Ty lub ja, ponieważ faktycznie nie widzą witryny: indeksują jej kod. Oznacza to, że nie widzą zdjęć ani filmów, ani nie są pod wrażeniem efektownych projektów lub klipów audio.
W rzeczywistości nie są w stanie zrozumieć treści tak jak my!
Wiesz, jak działa SEO, teraz spraw, aby działał dla Ciebie!
Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie jest zadaniem nie do pokonania. Jednak jeśli jesteś nieco mniej skłonny technicznie, może być trudne, ale zawsze możesz skontaktować się ze specjalistą ds. Strategii w Internecie.
Zostaw wiadomość w zakładce kontakt, napisz do nas maila lub zadzwoń, a chętnie pomożemy!
Zapoznaj się z naszą ofertą.
Sprawdź też nasze dotychczasowe realizacje.
Możesz znaleźć nas także na Facebooku.
No Comments